Veelgestelde vragen

Voor uw gemak hebben wij hieronder een aantal veelgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden weergegeven. Tevens kunt u hier een aantal handige documenten downloaden. Voor deze en alle overige vragen kunt u altijd bij ons terecht.

Boxsons Autolease, Samen Onderweg! 

U kunt HIER de berijdersinstructie downloaden.

Mijn leasecontract is afgelopen, wat nu?

Gaat u opnieuw via Boxsons Autolease een auto leasen? Dan kunt u de auto achterlaten bij de dealer waar u de nieuwe auto ophaalt. Zorg altijd dat wij hiervan op de hoogte zijn. Wij kunnen de auto dan zo snel mogelijk ophalen voor een inname controle. 
De definitieve inname vindt pas plaats door een medewerker van Boxsons Autolease. Alle informatie hierover lees je in de berijdersinstructie.
Mocht u geen vervangend contract hebben afgesloten neem dan contact met ons op om een inleverafspraak te maken.

Waar moet ik op letten bij het inleveren van mijn leaseauto?
De auto dient in goede staat te worden ingeleverd, zowel de binnen- als buitenkant. Alle meegeleverde opties, accessoires en papieren dienen in de auto aanwezig te zijn. Denk hierbij aan:

  • Het berijdersmapje met: kentekenbewijs, groene-kaart, APK-keuringsbewijs.
  • De eventuele tankpas
  • Onderhoud- en instructieboekjes
  • Alle meegeleverde sleutels van de auto en de opties/accessoires
  • Eventuele afneembare delen zoals trekhaken en frontjes.

Staat van de auto:
Wij begrijpen als geen ander dat een auto gebruikt is en dat dit te zien is. Dat is geen probleem. Schades zoals krassen en deuken vallen hier niet onder. Neem in dit geval vóór het inleveren contact met ons op. Geef alle bij u bekende schades aan ons door. Niet gemelde schades kunnen na inname niet meer worden verwerkt en komen derhalve voor eigen rekening.

(Ruit)schade, wat nu?

Aanrijding:
Bent u betrokken bij een aanrijding dan is dat al vervelend genoeg. Daarom helpen wij u graag goed en zo snel mogelijk. Om dat te realiseren vragen wij u het volgende:

  • Blijf rustig. 
  • Waarschuw de politie indien nodig. 
  • Vul samen een schadeformulier in en zorg dat dit ondertekend is door beiden. 
  • Maak enkele foto’s van de schade en situatie ter plaatse. 
  • Neem eventuele getuigengegevens op.
  • Meldt de schade binnen 24 uur. 
  • Geen schadeformulier bij de hand? Download hem hier: DOWNLOAD

Ruitschade:
Bij ruitschade hoeft u dat niet eerst te melden bij ons. Voor een snelle reparatie kunt u terecht bij 123RUIT.nl. U kunt uw schade online aanmelden of contact opnemen via 088 – 18 50 500.

Indien mogelijk komen zij de auto op locatie repareren.

Inbraak, diefstal of vandalisme:
Is er ingebroken of de auto is gestolen, neem dan allereerst contact op met de politie om aangifte te doen. Ook bij vandalisme mag u aangifte doen bij de politie. Neem daarna direct contact op met ons via 0413-420310.

Waar kan ik terecht voor mijn onderhoud?

Voor regulier onderhoud kunt u, tenzij er andere afspraken zijn gemaakt, gewoon naar de merkdealer gaan.

Mocht u willen weten waar de dichtstbijzijnde dealer zit. Kijk dan even op de website van uw automerk, voor de dichtsbijzijnde merkdealer. 

Wat u moet weten over banden en winterbanden?

Bandenspanning en profiel:
Voor uw veiligheid en comfort is het belangrijk om regelmatig uw banden te controleren. Controleer of de banden nog op spanning zijn en of er nog voldoende profiel aanwezig is. De juiste bandenspanning kunt u vaak terugvinden op een sticker aan de binnenkant van het portier of in het instructieboekje. De profieldiepte kunt u controleren aan de hand van de slijtage indicatoren op de band. Rijden met te lage bandenspanning heeft een nadelige invloed op uw remweg, brandstofverbruik en het algehele rijcomfort. Banden met een te ver afgesleten profiel zorgen vooral voor een slechtere wegligging.

Vervanging:
Wettelijk is de minimumprofieldiepte vastgesteld op 1,6 mm. Voor uw veiligheid en comfort geven wij bij een profieldiepte van 2 mm al toestemming voor vervanging. U hoeft daarvoor niet helemaal naar een bandenbedrijf, maar vaak kan dit gewoon via de dealer. Hiervoor hebben wij graag van te voren contact met de dealer. Bij tussentijdse vervanging, door bijvoorbeeld door een klapband of overmatige slijtage, zal er altijd een restprofiel berekening worden opgemaakt. Deze zal dan aan u doorbelast.

Stel uw band met nog 5mm profiel raakt beschadigt en moet vervangen worden, hoe wordt dit berekend:
Normaliter wordt een band pas vervangen bij 2mm profiel, een nieuwe band heeft 8mm profiel. De “levensduur” van een band is dus 8mm – 2mm = 6mm.
Indien de band € 150,- kost, kost deze band € 150,- / 6 = € 25,- per mm. Als het restprofiel 5mm is, gaat de doorbelasting als volgt: 5mm – 2mm = 3mm x € 25,- = € 75,-

Winterbanden, hoe regel ik dit?
Indien er winterbanden in het leasecontract zijn opgenomen, kunnen deze vanaf november gewisseld worden. U kunt de montage en opslag laten uitvoeren bij uw dealer, maar ook bij een garage bij u in de buurt. Wij adviseren u graag over de locaties en mogelijkheden. Mocht u zelf een locatie uitzoeken dan vernemen wij dat graag van betreffende garage. Wij geven hen dan toestemming en zorgen dat u de dienstverlening krijgt die u mag verwachten.

Na de winter, rond maart, kunt u ze weer laten wisselen voor de zomerbanden. Uiteraard kan dit op dezelfde locatie als waar ze in eerste instantie zijn gemonteerd. Mocht u tussentijds toch van locatie willen wijzigen, laat dit even weten. Wij kunnen regelen dat uw banden op de goede locatie zijn. 

Nieuwe auto met winterbanden:
Indien uw nieuwe auto in de 'winterbanden' periode wordt afgeleverd, kan dat meteen op winterbanden. Neem hiervoor tijdig contact met ons op zodat wij hier rekening mee kunnen houden. 

Kan ik in het buitenland ook tanken?

Ja!

Hiervoor dient u wel over een internationale brandstofpas (DKV) te hebben. Deze kunt u aanvragen via info@boxsons.nl. Uw werkgever dient hier natuurlijk wel toestemming voor te geven. 

Bij een DKV brandstofpas zijn de volgende limieten van toepassing: 

  • Max. € 150,– per dag,
  • Max. € 500,– per week
  • Max. € 750,– per maand

Hoe kan ik vervangend vervoer regelen?

Bij reparatie en onderhoud:
Voor berijders is het belangrijk om mobiel te blijven. Veel contracten hebben dan ook vervangend vervoer na 24 uur opgenomen in de dienstverlening. Dat geeft dan dus recht op vervangend vervoer bij reparaties met een duur van 24 uur of meer. Grijs kenteken auto’s zijn hiervan vaak uitgezonderd. Standaard onderhoud valt hier dus vaak niet onder. Mocht vervangend vervoer van toepassing of gewenst zijn dan regelen wij dit graag voor u. Laat uw dealer hiervoor contact met ons opnemen via: 0413-420310.

Bij stranding onderweg:
Mocht de auto u onverwacht in de steek laten, kunt u gewoon bellen met het bekende telefoonnummer 0413-420310. Wij zorgen ervoor dat u zo snel als mogelijk weer onderweg bent. In de garantieperiode van uw auto wordt dit geregeld via de service van uw automerk zelf. Heeft u pech buiten onze openingstijden? Neem dan direct contact op met de merkservice. Het telefoonnummer hiervan kunt u vinden in de autopapieren.

Valt uw auto niet meer binnen de garantieperiode en kunt u ons onverhoopt niet bereiken? Neem dan contact op met de Boxsons Alarm Service. BAS is bereikbaar op telefoonnummer 020-8512274. Wij helpen u altijd, zoals u ziet.

Voor andere vragen inzake uw contract en voorwaarden zijn wij u graag van dienst.

Hoe kan ik kosten declareren?

Brandstof:
Gemaakte brandstofkosten door een defecte of verloren brandstofpas kunt u rechtstreeks bij MTC declareren.
Ga direct naar de declaratietool en volg de instructies. 

Overige kosten:
Mocht u overige kosten willen declareren, bijvoorbeeld als gevolg van een stranding/reparatie in het buitenland, dan kunt u die ook bij ons declareren. Wij ontvangen hiervan graag de originele facturen, samen met uw gegevens incl. bankgegevens. Wij zorgen voor een snelle afhandeling.

Wat moet ik doen als ik iets kwijt raak?

Mijn brandstofpas is kwijt of defect:
Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de pas kunnen blokkeren.
Tevens zullen wij een nieuwe pas voor u bestellen.

Mijn kentekenkaart of autopapieren zijn kwijt:
Laat ook dit zo snel mogelijk weten aan ons. Wij gaan dan voor vervanging van de zorgen.

Wie mag er in mijn leaseauto rijden?

Dit kan verschillen per werkgever. Raadpleeg dus eerst uw autoregeling of wagenparkbeheerder.

Mochten er geen regelingen vanuit uw werkgever zijn vastgelegd, dan mag iedereen die rijbevoegd is in de auto rijden. Uiteraard dient deze persoon in bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs.

Waar moet ik rekening mee houden als ik naar het buitenland ga?

Gaat u op vakantie of voor zaken naar het buitenland? Let op! Er kunnen andere regels gelden. 

De regelgeving per land kunt u vinden op de website van de ANWB

Gaat u een langere reis maken? Dan hebben wij nog een aantal tips:

  • Voor u vertrekt: controleer zelf uw oliepeil, koelvloeistof, bandenspanning, ruitenvloeistof, verlichting en uw reservelampen set.
  • Zorg ervoor dat u uw kentekenbewijs, groene kaart (ook voor caravan) en eventuele andere reisdocumenten in uw auto heeft liggen.
  • Kijk of u in het bezit bent van een gevarendriehoek, genoeg veiligheidshesjes en zorg dat u deze makkelijk kunt pakken.
  • Neem voldoende eten en drinken mee als u gaat reizen.
  • Neem altijd extra contant geld mee en indien mogelijk een creditcard.
  • Neem uw reservesleutel mee en bewaar deze op een andere plek dan de originele.
  • Neem een wegenkaart mee voor wanneer uw navigatie het niet meer weet of onverhoopt uitvalt.
  • Als u gaat tanken, kijk dan goed wat u tankt. De benamingen verschillen namelijk per land: compleet overzicht.
  • Check vooraf welke accessoires u nodig heeft per land: compleet overzicht.
  • Neem onderweg voldoende pauzes zodat u even kunt uitrusten.
  • Heeft u pech? U kunt zoals u gewend bent altijd contact opnemen met Boxsons Autolease op het vertrouwde nummer: +31 413 42 03 10

Veilige reis toegewenst!